Przelew weryfikacyjny a Identyfikacja Autopay– czym się różnią?

  1. Czy potwierdzenie tożsamości jest niezbędne przy zaciąganiu pożyczki? 
  2. Jak przeprowadzana jest weryfikacja tożsamości podczas wnioskowania o pożyczkę lub kredyt?
  3. Przelew weryfikacyjny – popularny, ale nie idealny 
  4. Weryfikacja tożsamości przez aplikację Autopay
  5. Co warto zapamiętać o weryfikacji tożsamości podczas ubiegania się o finansowanie?

 

Jednym z kroków w procesie aplikowania o pożyczkę jest potwierdzenie tożsamości klienta. Wiele firm i banków używa metody przelewu weryfikacyjnego. Jednakże, ten sposób ma kilka wad, które pozwalają oszustom na działanie. Jednym z najnowszych rozwiązań jest szybka identyfikacja, która korzysta z aplikacji, takiej jak Autopay. Jak różnią się te dwie metody i która z nich jest bardziej bezpieczna? 

Czy potwierdzenie tożsamości jest niezbędne przy zaciąganiu pożyczki? 

Kiedy składasz wniosek o pożyczkę w instytucji pozabankowej, banku lub o kartę kredytową, jesteś zobowiązany do wypełnienia formularza z danymi osobowymi. Każdy klient samodzielnie wypełnia te formularze, dlatego ważne jest, żeby podane informacje były prawdziwe. 

Instytucje pożyczkowe chronią się przed oszustami, którzy chcieliby zaciągnąć kredyt na fałszywe dane. Oczywiście taki kredyt nigdy nie zostałby spłacony, a osoba, której dane zostały podane, może nawet nie istnieć. 

Potwierdzenie tożsamości chroni również klientów przed możliwością oszustwa lub kradzieży danych osobowych. Dzięki temu, banki mogą sprawdzić, czy dane podane w formularzu są prawdziwe i należą do osoby, która składa wniosek. Jak banki i instytucje przeprowadzają tę weryfikację? 

Jak przeprowadzana jest weryfikacja tożsamości podczas wnioskowania o pożyczkę lub kredyt?

Istnieje kilka sposobów. Jednym z nich jest rozmowa telefoniczna lub wykazanie dokumentu tożsamości, co niestety wymagałoby osobistego pojawienia się w placówce. Banki mogą również poprosić o numer PESEL, ale to nie jest bezpieczne dla samego klienta. Musi on bowiem podać wrażliwe dane osobie, która podaje się za pracownika banku, ale tak nie musi być. 

Z tego względu najpopularniejszymi metodami potwierdzania tożsamości klientów są przelew weryfikacyjny i najnowsze rozwiązania, które wykorzystują aplikacje mobilne. Jak działają obie metody i czy są bezpieczne? 

Przelew weryfikacyjny – popularny, ale nie idealny 

Podczas składania wniosku o pożyczkę lub zakupów na raty, możesz zostać poproszony o wykonanie przelewu na kwotę 1 grosza lub 1 złotego. Przelew ten musi być wykonany z konta zarejestrowanego na Twoje imię i nazwisko. W przeciwnym przypadku nie zostanie on zaakceptowany. 

W ten sposób instytucje finansowe sprawdzają dane osobowe swoich klientów oraz chronią się przed osobami, które tylko wykradły podstawowe dane, takie jak imię, nazwisko, adres, numer dowodu lub PESEL. 

Rzadko zdarza się, że oszuści posiadają wszystkie niezbędne dane, takie jak login i hasło do konta bankowego. Jednak posiadając podstawowe informacje, są w stanie założyć osobne konto bankowe i z niego wykonać przelew weryfikacyjny. Dlatego ten sposób częściowo chroni instytucje przed nieprawdziwymi klientami, ale nie chroni konsumentów przed nielegalnym zaciąganiem długu na osobę, która nie zdaje sobie z tego sprawy. 

Dodatkowo, osoby proszone o wykonanie przelewu weryfikacyjnego powinny sprawdzić, czy konto, na które mają przelać pieniądze, jest rzeczywiście należące do danej instytucji. Powinno to również wzbudzić Twoją czujność, gdy prosi się o większą kwotę niż 1 grosz lub 1 złoty. Nieuczciwe instytucje mogą za pomocą przelewu weryfikacyjnego wyłudzać pieniądze i dane osobowe. Należy zatem być wyjątkowo ostrożnym. 

Kolejną wadą tego sposobu weryfikacji tożsamości jest konieczność posiadania środków na koncie. Osoba starająca się o pożyczkę może nie mieć wystarczających środków, co uniemożliwi jej wykonanie wymaganego przelewu i zamknie drogę do pomocy finansowej. Czy istnieje inny, bardziej bezpieczny i mniej wymagający sposób weryfikacji tożsamości klientów? 

Weryfikacja tożsamości przez aplikację Autopay

Autopay to aplikacja, która pomaga w szybkiej weryfikacji tożsamości klientów, którzy ubiegają się o pożyczki. Dzięki niej, cały proces sprawdzania tożsamości i zdolności kredytowej przebiega znacznie szybciej. Z tego powodu, aplikacja jest coraz częściej wykorzystywana przez instytucje pozabankowe oferujące szybkie pożyczki online czy pozabankową kartę kredytową. Jednak czy Autopay i inne aplikacje oferujące Szybką Identyfikację są bezpieczne?

Podczas składania wniosku o pożyczkę lub kartę kredytową, będziesz poproszony o potwierdzenie tożsamości za pomocą aplikacji, takiej jak Autopay. Twoim zadaniem będzie zainstalowanie tej aplikacji na swoim telefonie lub skorzystanie z przesłanego w treści smsa lub e-maila linku, aby zalogować się do swojego konta bankowego. Dzięki temu, aplikacja uzyska dostęp do Twoich danych osobowych oraz historii transakcji, co pozwoli szybko określić Twoją zdolność kredytową. 

Wszystkie niezbędne dane zostaną bezpośrednio przesłane do wybranej przez Ciebie instytucji finansowej. Brzmi trochę przerażająco, prawda? Na szczęście, weryfikacja tożsamości za pomocą Autopay jest w pełni bezpieczna. Panele logowania są szyfrowane, a dane są automatycznie kasowane po zakończeniu sesji. 

Jakie są zalety korzystania z Autopay?

Przede wszystkim, są to łatwość i szybkość weryfikacji danych osobowych. Szybka Identyfikacja jest również o wiele bezpieczniejsza niż tradycyjne przelewy weryfikacyjne i nie wymaga posiadania środków na koncie. 

Co warto zapamiętać o weryfikacji tożsamości podczas ubiegania się o finansowanie?

Przelew weryfikacyjny oraz aplikacje oferujące Szybką Identyfikację są najczęstszymi sposobami potwierdzenia tożsamości klientów, którzy ubiegają się o pożyczki lub karty kredytowe. Wiele banków i instytucji pozabankowych coraz częściej wybiera aplikacje, takie jak Autopay, ponieważ są one bezpieczniejsze zarówno dla samych instytucji, jak i dla klientów. Wykluczają one możliwość prób oszustwa, które są możliwe przy korzystaniu z tradycyjnych przelewów weryfikacyjnych.

 

NOWY KLIENT
Klient, który nigdy nie zawarł z Fincard Umowy o Kartę Kredytową
KLIENT POWRACAJĄCY
Klient, który zawarł już kiedyś z Fincard Umowę o Kartę Kredytową

Wybierz kwotę:

1000
5000
Minimalna kwota do zapłaty:
Stanowi 5% Limitu Kredytowego wykorzystanego na dzień poprzedzający wygenerowanie Zestawienia Operacji za pierwszy Okres rozliczeniowy obliczoną przy założeniu, że Klient wykorzysta w tym okresie cały udzielony Limit Kredytowy i nie dojdzie do przekroczenia Limitu Kredytowego.
Stanowi sumę 5% Limitu Kredytowego wykorzystanego na dzień poprzedzający wygenerowanie Zestawienia Operacji oraz Prowizji za pierwszy Okres rozliczeniowy obliczoną przy założeniu, że Klient wykorzysta w tym okresie cały udzielony Limit Kredytowy i nie dojdzie do przekroczenia Limitu Kredytowego.
Złóż wniosek
Pierwszy okres rozliczeniowy do

Opcje spłaty: Spłata w całości: lub Minimalna Kwota do Zapłaty (tylko kapitał): lub Minimalna kwota do zapłaty
RRSO:
%
check-complete ic-delete ic-delete date ic-edit-48px ic-error ic-chevron-left-double ic-chevron-left moneza-logo-sme ic-chevron-right-double ic-chevron-right upload ic-visibility-48px ic-visibility-off-48px halvo menu toggler icon halvo cross icon