Co zrobić, gdy bankomat zatrzymał kartę?

  1. Co zrobić, żeby uniknąć zatrzymania karty przez bankomat?
  2. Bankomat zatrzymał kartę – spróbuj zaczekać
  3. Bankomat wciągnął kartę? Zgłoś problem operatorowi
  4. Bankomat wciągnął kartę i nie oddał? Koniecznie zastrzeż kartę 
  5. Zastrzegłem kartę – co dalej należy zrobić?
  6. Jak uniknąć blokady karty przez bankomat? Kilka porad na zakończenie 

 

Jeśli bankomat wciągnął Twoją kartę, jest to nieprzyjemna sytuacja, która może mieć różne przyczyny, takie jak awaria urządzenia lub wpisanie niewłaściwego PIN-u. Jeśli zastanawiasz się, jak sobie poradzić z tym problemem, przeczytaj nasz poradnik, żeby dowiedzieć się, co zrobić w przypadku wciągnięcia karty przez bankomat i jak zabezpieczyć środki na swoim rachunku. 

Co zrobić, żeby uniknąć zatrzymania karty przez bankomat?

Zatrzymanie karty w bankomacie może być bardzo stresujące. Co zrobić, aby uniknąć takiej sytuacji? W pierwszej kolejności sprawdź czytnik bankomatu i monitor, czy nie ma wyświetlonej informacji o problemach technicznych. Jeśli tak, spróbuj skontaktować się z bankiem i poinformować o sytuacji. Wiele banków ma dedykowane numery telefonów lub czat online, gdzie możesz zgłosić ten rodzaj problemu. 

Jeśli bankomat nie wyświetla żadnych informacji o problemach technicznych, a karta z trudem wchodzi do bankomatu, możesz spróbować wyjąć kartę jeszcze raz i ponownie ją wsunąć. Jeśli to nie rozwiąże problemu, to najlepiej skontaktować się bezpośrednio z bankiem, aby uzyskać dalsze instrukcje. 

W przypadku zatrzymania karty przez bankomat, Bank może zablokować kartę i wydać Ci nową, lub przeprowadzić inne procedury w celu odzyskania Twojej karty. Pamiętaj, że ważne jest, aby jak najszybciej podjąć działania w tej sytuacji, aby uniknąć nieuprawnionego dostępu do konta czy ewentualnych oszustw. 

Bankomat zatrzymał kartę – spróbuj zaczekać

Pamiętaj, że niektóre urządzenia mogą działać wolniej. Jeśli nie widzisz żadnych oznak zablokowania bankomatu, może to oznaczać, że karta zostanie zwrócona, ale to może chwilę potrwać. Należy w takim przypadku uzbroić się w cierpliwość. Nie odchodź od urządzenia, w przeciwnym razie istnieje ryzyko, że dokument zostanie oddany kolejnemu klientowi. 

Bankomat wciągnął kartę? Zgłoś problem operatorowi

Jeśli bankomat zablokował kartę, zgłoś ten problem operatorowi urządzenia. Jeśli maszyna znajduje się w oddziale banku, zgłaszaj problem pracownikowi instytucji. Być może będą mogli natychmiast zwrócić Ci kartę, którą zatrzymał bankomat. Jeśli jednak bankomat jest umieszczony w centrum handlowym, poszukaj informacji o operatorze. Zadzwoń pod podany numer i poinformuj ich o napotkanym problemie.

Bankomat wciągnął kartę i nie oddał? Koniecznie zastrzeż kartę 

Jeśli bankomat zatrzymał kartę, upewnij się, że środki na rachunku bankowym są bezpieczne i zastrzeż dokument. Możesz to zrobić, dzwoniąc na infolinię swojego banku lub korzystając z Ogólnopolskiego Systemu Zastrzegania Kart Płatniczych. 

Zastrzegłem kartę – co dalej należy zrobić?

Pamiętaj, że po zgłoszeniu blokady karty nie będzie ona działać. Nawet jeśli odzyskasz kartę, nie będzie można z niej korzystać. Dlatego skontaktuj się z bankiem i odblokuj swoją kartę kredytową. Czy karta została zablokowana ze względu na uszkodzenie lub wygaśnięcie? W takim przypadku, złożenie wniosku o nową kartę będzie konieczne.

Jak uniknąć blokady karty przez bankomat? Kilka porad na zakończenie 

Chcesz uniknąć problemów podczas wypłacania gotówki z bankomatu? Pamiętaj, aby prawidłowo korzystać z urządzenia. Przeczytaj informację powyżej dotyczącą poprawnego umieszczenia karty w bankomacie i wprowadzenia PIN-u – postępuj zgodnie z tymi wskazówkami.

Nie korzystaj z uszkodzonej lub przeterminowanej karty. Bankomaty automatycznie blokują wypłatę gotówki w przypadku, w którym karta kredytowa nie nadaje się do użytku. Jeśli  masz możliwość dokonywania transakcji bez użycia karty, skorzystaj z tego rozwiązania. Jest to wygodny i bezpieczny sposób na wypłatę gotówki. W takim przypadku z pewnością unikniemy wciągniecia i zatrzymania karty przez bankomat.

 

NOWY KLIENT
Klient, który nigdy nie zawarł z Fincard Umowy o Kartę Kredytową
KLIENT POWRACAJĄCY
Klient, który zawarł już kiedyś z Fincard Umowę o Kartę Kredytową

Wybierz kwotę:

1000
5000
Minimalna kwota do zapłaty:
Stanowi 5% Limitu Kredytowego wykorzystanego na dzień poprzedzający wygenerowanie Zestawienia Operacji za pierwszy Okres rozliczeniowy obliczoną przy założeniu, że Klient wykorzysta w tym okresie cały udzielony Limit Kredytowy i nie dojdzie do przekroczenia Limitu Kredytowego.
Stanowi sumę 5% Limitu Kredytowego wykorzystanego na dzień poprzedzający wygenerowanie Zestawienia Operacji oraz Prowizji za pierwszy Okres rozliczeniowy obliczoną przy założeniu, że Klient wykorzysta w tym okresie cały udzielony Limit Kredytowy i nie dojdzie do przekroczenia Limitu Kredytowego.
Złóż wniosek
Pierwszy okres rozliczeniowy do

Opcje spłaty: Spłata w całości: lub Minimalna Kwota do Zapłaty (tylko kapitał): lub Minimalna kwota do zapłaty
RRSO:
%
check-complete ic-delete ic-delete date ic-edit-48px ic-error ic-chevron-left-double ic-chevron-left moneza-logo-sme ic-chevron-right-double ic-chevron-right upload ic-visibility-48px ic-visibility-off-48px halvo menu toggler icon halvo cross icon